Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řídicí systém pro závodní pneumatický monopost
Kaderka, Jakub ; Novák, Lukáš (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem řídicího systému pro studentské pneumaticky poháněné závodní vo- zidlo Falcon. Navrhovaný systém je pro zvýšení spolehlivosti a udržovatelnosti rozdělen do 4 samostatných bloků - jednotka řízení pohonu, napájecí zdroj, modul pro interakci s uživatelem a rychloměr. Tyto moduly jsou propojeny sběrnicí CAN, pro kterou byl vyvinut vlastní komunikační protokol optimalizovaný pro jednoduchost implementace a rychlost přenosu dat. Mimo samotného řízení pneumatického okruhu umožňuje elektronika měření provozních údajů vozidla (tlaky v různých místech okruhu, rychlost, ujetá vzdálenost, atd.). Tyto hodnoty jsou ukládány na SD kartu a volitelně odesílány bezdrátově do počítače. Druhá část práce se zaměřuje na popis řídicího programu a jeho funkčních bloků. Pro účely ladění byl vyvinut systém zpracování a odesílání sytémových výpisů, všechny zprávy z jednotli- vých modulů jsou ukládány na SD kartu pro pozdější analýzu. Pro základní programové bloky byly napsány jednotkové testy pro automatické testování. Vozidlo Falcon s touto elektronikou se v květnu 2019 zúčastnilo závodů pořádaných firmou Aventics, kde se umístilo v závodu na dojezd na 8. místě a v závodu na akceleraci na 7. místě.
Analýza a optimalizace pneumatického systému závodního pneumobilu
Navrátil, Lukáš ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá teoretickým návrhem nového pneumatického systému, který by měl vést ke zvýšení výkonu a spotřeby závodního pneumobilu Blowfish. Po teoretickém návrhu se zabývá jeho analýzou a to jak nového pneumatického obvodu, tak i starého pneumatického obvodu. Završením této práce bude účast na závodech se zmíněným pneumobilem v maďarském Egeru. V první části je popsán současný stav pneumobilu, soutěž a její pravidla. Dále jsou detailně popsány pneumatické prvky, které jsou použity na pneumobilu. Druhá část obsahuje měření, která ověřují efektivitu nového pneumatického obvodu.
Návrh předního závěsu kol a úprava řízení závodního pneumobilu
Zvoníček, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem řízení závodního pneumobilu. Práce obsahuje analýzu původního stavu vozidla a návrhy na modifikaci. Součástí práce je konstrukční řešení řízení společně s výkresovou dokumentací.
Návrh dílenské servisní plošiny pro pneumobil
Suchý, Pavel ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Hloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem mobilního nůžkového zvedáku na základě zadané výšky zdvihu, rozměrů desky stolu a nosnosti zvedáku. V první části se práce věnuje srovnání podobných zařízení. V druhé části se zabývá výpočtem působících sil ve zvedáku a návrhem jednotlivých částí zvedáku. Pro zdvih je vybrán pneumatický válec a navržen obvod zapojení. Na závěr jsou vypracovány výkresy dílčích částí a výkres sestavy.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Konstrukce testeru pneumatických obvodů
Buš, Martin ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Kučera, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením testeru pneumatických obvodů. V první části bakalářské práce jsou uvedeny stručné informace o soutěži Aventics Pneumobil Competition a závodních vozidlech týmu VUT. Dále je nastíněno rozdělení pneumatických válců, pneumatických řídících prvků a senzorů. V druhé části je vypracováno koncepční řešení zátěže. Na základě koncepčního řešení je vypracováno konstrukční řešení testeru pneumatických obvodů.
Návrh topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil
Mende, Milan ; Červinek, Ondřej (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh odlehčených předních těhlic pneumobilu Javelin pomocí topologické optimalizace a jejich následnou výrobu aditivní technologií Selective Laser Melting. Materiálem, ze kterého jsou těhlice vyrobeny, je hliníková slitina AlSi10Mg. Topologicky optimalizované díly mají splňovat minimální bezpečnost 2, proto jsou návrhy podrobeny MKP napěťové a deformační analýze, při které je tato bezpečnost ověřena a stanovena maximální deformace. Vzhledem k parametrům brzdové soustavy byly navrženy dvě nesymetrické těhlice. Přesnost výroby byla ověřena prostřednictvím optické digitalizace. Obrobené těhlice byly připevněny na pneumobil a otestovány přímo na vozidle. Při testech ani následných závodech nedošlo k žádnému meznímu stavu a ukázaly se tak jako funkční. Hmotnost levé těhlice byla snížena z 1 609 g na 758 g, pravá byla odlehčena na 741 g.
Osobní vozidlo s pneumatickým motorem
Hudec, Miroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout základní koncepci podvozkové části osobního vozidla s pneumatickým motorem (dále jen pneumobil). Pneumobil jsem se snažil navrhnout z komponentů, které vyrábí přímo firma BoschRexroth, pro kterou jsem tuto práci zpracovával. Uspořádání pneumobilu jsem volil jako klasické dvoustopé vozidlo s pneumatickým motorem umístěným před zadní nápravou. Zvolil jsem tři stejné pneumatické motory s O 80 mm a zdvihem 125 mm. Tyto motory jsou umístěny šikmo shora dolů. Dále jsem provedl pevnostní kontrolu spodní zadní části vozidla, na kterou působí síly od zadních kol a pneumatického motoru. Problematika této diplomové práce spočívá ve výběru vhodných materiálů podvozkového rámu a jeho konstrukce a výběru ideálního pneumatického motoru pro nejefektivnější využití stlačeného vzduchu. Konečným cílem je navrhnout ideální převodový poměr.
Design karoserie pneumobilu pro robotickou výrobu
Vevera, Tomáš ; Nevřela, Petr (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Práce řeší design karoserie pneumobilu určené pro robotickou výrobu metodou zakřiveného ohýbání. Jsou vyhodnoceny možnosti této technologie a problematika specifického chování CCF geometrií. Za účelem zjednodušení a urychlení návrhového procesu je předložen návrh softwarového nástroje určeného k simulaci CCF geometrií. Získané poznatky jsou využity k vytvoření prototypu navrženého řešení pomocí zakřiveného ohýbání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.